situation vänster sko

Helvete o fy fan för topshop! nej men allvarligt idag åkte jag in till stan för att byta mina skor som jag köpte för inte så längesen. Jag går till den som ligger i gallerian. Skuttar fram till kassan o ba HEJ!

Tjejen i kassan hatar mig med varenda cell i hennes kropp. Hon kollade på mig som om jag hade mördat hela hennes familj. Jag fattar vekligen inte det där. Hur man kan vara så otrevlig när någon är så trevlig. Anyway, jag förklarar för henne att den vänstra skon är mindre än den högra och att jag skulle vilja byta den vänstra skon. (jag prövade bara den högra i affären) (och jag var en vecka försenad efter bytesrätt datumet)


JAG-  Så skulle jag kunna få byta den vänstra skon?
HON- Nej
JAG-  Det är inget fel på dom, det ser du ju.
HON- Ja men tyvär vårt system funkar så.
JAG- Jo jag förstår men det är ju ett produkt fel. Min vänstra fot är inte större än min högra!

Hon tar upp dom och mäter dom mot varandra.

HON-  (suck) Jag tycker dom ser lika stora ut.

Nu är jag sjukt irreterad.

JAG-  Det spelar ingen roll vad det ser ut som, Jag har prövat dom och dom är inte lika stora! 
HON- mm aa, men tyvärr!
JAG- Så, du menar att jag betalade 1200 för ett par skor som jag nu inte kan använda?
HON- Det skulle du tänkt på tidigare.
JAG-  Vad skulle jag tänkt på tidigare?
HON- Du skulle bytt dom under dom 7 dagarna
JAG- Jag har inte haft tid!

Sådär höll vi på i typ 10 min.  I hennes värld var allting hopplöst och det fanns inte en chans att jag skulle få byta min vänstra sko. Hon var en väldigt bitter person helt enkelt.
Jag tog mina skor och gick till slut. Jag gick vidare till topshop som ligger i souk gallerian.

JAG-  Hej! (förklarade allt) så kan jag få byta?
Hon-  Absolut, jag hämtar några par som du kan prova.

Fy fan va sur jag var. Det betyder att den andra tjejen bara var otrevlig och hade någonting emot mig, och det hade ingenting med deras system att göra och det visste jag för jag har bytt saker efter datum fleeera gånger.
Man kanske inte alltid har tid att åka in till stan under dom där 7 dagarna. klart dom måste vara lite schyssta ibland.

Haha det kändes förvånadsvärt bra att skriva om det. Lite som terapi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0